Το 1992, η Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ, ανακήρυξε την 3η Δεκεμβρίου ως Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία. Η αναπηρία δεν είναι ασθένεια. Αφορά και επηρεάζει όλες τις ανθρώπινες κοινωνικές, οικονομικές πολιτικές δραστηριότητες. Είναι πρόκληση στη σύγχρονη «ανθρωπιστική» κοινωνία για ισότιμη ένταξη και συμμετοχή των ατόμων με αναπηρίες στην οικογένεια, στην κοινότητα, στο εργασιακό και φυσικό περιβάλλον.
Κάθε χρόνο η μέρα αυτή δίνει ακόμα μια ευκαιρία στην κοινωνία να εστιάσει την προσοχή της στα δικαιώματα και τις δυνατότητες των ατόμων με αναπηρία, βελτιώνοντας έτσι την ποιότητα ζωής τους και υλοποιώντας μεταρρυθμίσεις που θα αναπτύξουν νέες προοπτικές για την κοινωνική τους ενσωμάτωση.
Στο πλαίσιο αυτής της ευαισθητοποίησης και καλλιέργειας της ενσυναίσθησης, στο σχολείο μας είχαμε την ευκαιρία να ζήσουμε μια μοναδική εμπειρία ζωής και να υποδεχτούμε τα μέλη της μη κερδοσκοπικής οργάνωσης Liberty Guide Dogs η οποία ιδρύθηκε από τον Γιάννη Κονδράρο το 2018 με στόχο να εκπαιδεύει σκύλους-οδηγούς που διαθέτουν όλα τα απαραίτητα προσόντα για να εξυπηρετούν και να ενδυναμώνουν άτομα που είναι τυφλά ή έχουν έναν βαθμό οπτικής αναπηρίας.
Στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του σχολείου μας υποδεχτήκαμε τον κο Δημοσθένη που είναι εθελοντής εκπαιδευτής και τον κύριο Φώτη που είναι ο χειριστής του σκύλου οδηγού, με τα υπέροχα σκυλάκια Labrador τους. Ο κος Δημοσθένης μας μίλησε για το όραμα και τον τρόπο λειτουργίας της οργάνωσης τους και αλλά και για τον ιδιαίτερα απαιτητικό τρόπο επιλογής και εκπαίδευσης των συγκεκριμένων σκυλιών, καθώς επίσης και τις υπηρεσίες που προσφέρουν στα άτομα με οπτική αναπηρία.
Στη συνέχεια ο κος. Φώτης μας μίλησε για τη σχέση ενός σκύλου οδηγού με τον χειριστή του, για την καθημερινότητα τους και τις δυσκολίες τους, αλλά και για την ενδεδειγμένη συμπεριφορά που πρέπει να έχουμε όταν συναντάμε έναν σκύλο οδηγό και σε ποιες περιπτώσεις και πως μπορούμε να βοηθήσουμε ένα άτομο με οπτική αναπηρία.
Οι μαθητές είχαν επίσης την ευκαιρία να μάθουν για τη γραφή braille και πως την αναγνωρίζουμε , για τη χρήση της προσβασιμότητας στις ηλεκτρονικές συσκευές που υποστηρίζουν την καθημερινότητα ατόμων με οπτική αναπηρία, να αλληλοεπιδράσουν με διαφοροποιημένα παιχνίδια όπως το σκάκι, να μάθουν για τα αθλήματα με τα οποία ασχολούνται.
Τέλος οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να χαϊδέψουν τα σκυλάκια και να μάθουν την ξεχωριστή τους ιστορία.
| |
| |
| |